Talentontwikkeling

Wij hebben de ambitie om kinderen bewust te maken van hun talent. Talent wordt zichtbaar in activiteiten die moeiteloos gaan en energie opleveren. Het wordt vaak alleen zichtbaar in relatie tot anderen. Zelf vind je je talent namelijk helemaal niet zo bijzonder. Want hoe kan iets dat je met plezier doet en je makkelijk af gaat nou een talent zijn?

Wij willen dat kinderen zich bij ons op school bewust worden van hun talent en dat van anderen, zodat we vanuit onze kracht met plezier samen kunnen werken.

We doen dit door in het talentencircuit allerlei verschillende activiteiten aan te bieden, zodat latent talent zichtbaar wordt. We willen de kinderen laten ervaren dat talentontwikkeling niet betekent dat het vanzelf gaat, het kost oefening en doorzetten.

De talent benadering zorgt voor een goed zelfbeeld, intrinsieke motivatie en veerkracht.